گر نگاهی به ما کند زهرا...

بسم الله النور...
سلام
اینجا خلوت دل من است، با مادر (س)

کلماتی که بین‌مان رد و بدل می شود را «روزی» خودم و شما می‌دانم.
اگر بهره ای از اینجا بردید نوش روحتان
اگر هم نبردید، لطفا دعایمان کنید.

بماند برای روزهایی که مادر می‌شوم...

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹ ق.ظ
(این نوشته برای فروردین امساله، خیلی دوستش دارم و تابحال بارها به ذهنم زده منتشرش کنم، قسمت الان بود)


از شغلم استعفا دادم
اما چیزی از ارزش من کم نشد
چون هویت من تنها توی اون شغل خلاصه نمیشد و من، وظایف ارزشمند دیگه ای هم دارم...
دارم فکر می‌کنم اینکه تغییر رشته دادم و از اول نرفتم انسانی هم حتی برام خوب بوده! این دانشی که از زیست های دبیرستان از فیزیک از شیمی و از ریاضی عزیز بدست آوردم با نمرات خوب، توی زندگیم موثره.
علاقم به «زیست» شد جرقه ی ادامه مطالعاتم و خوبیش اینه که وقتی یه مقاله پزشکی میخونم یه سری اصطلاحات متداول رو میفهمم واقعا.
تمرکز زیادم روی ریاضی، فهم من رو در منطق افزایش داد و تونستم به نسبت بچه های انسانی خیلی موفق تر منطق و فلسفه رو هضم کنم.... اصلا ریاضی ذهن رو باز می‌کنه.
و فیزیک و شیمی هم به نوبه خودشون، توی فهم جهان هستی کمکم کردن...
هر کدوم از درس ها و کتاب های کوچولوی انسانی، عربی اش، ادبیاتش، اقتصاد و جامعه شناسی و روان شناسی....
هر کدوم یه بخشی از باورها و نوع نگاه من به زندگی شدن...و پیش زمینه ای برای مطالعه بیشتر
تاریخ و جغرافیا هم....
نمیگم از همه کتابهای درسی راضیم، دارم میگم خوب بود که زندگی من، اینجوری پیش رفت... و راضی ام از اینکه هر دو رشته رو خوندم.
همونطور که حالا راضیم از اینکه بعد از گرفتن کارشناسی عربیم، به اون چیزایی که میخواستم شصت درصد، رسیدم.
فهم قرآن و حدیثیم افزایش پیدا کرده و فهم ادبیم...
میخوام بگم راضی ام، راضی ام که الان بعد خوندن کتابهای عربی و ترجمه متن ها و هم نشینی با شعرای طول تاریخ، رفتم دنبال علاقه ی ذاتی دیگرم....
«مطالعات روانشناسی»
و هر آدمی رو با گذشته و حالش می بینم، تا بهتر «رفتار» کنم و بیشتر درکش کنم...

و دارم فکر میکنم من برای مهم ترین و حساس ترین و ارزشمندترین شغلم
به تمام اینها احتیاج داشتم...
من برای «مادر» شدن
به تمام این مجموعه ی مختلف و پراکنده،
نیازمندم...
و راضی ام
از تمام راه هایی که واردش شدم و غرقش نشدم...
چون از اولش هم هدف گذاری من برای تخصص،
«مادری» بود....

۹۹.۱.۲۲

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۳

نظرات  (۴)

۲۳ آبان ۹۹ ، ۱۱:۲۱ دخترِ بی بی

ان شاالله به زودی😊😍

پاسخ:
🙈🙈🙈 ان شاالله😍
۲۳ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۶ پلڪــــ شیشـہ اے

سلام عزیزم😻🤗

ای جان

چه قدر لذت بخشه که کسی مسیر درستش و تشخیص بده و پا توی اون راه بگذاره.

چه مادر جذاب و دلچسبی بشی عزیزم.😻👌👌

الحمدلله از این بینش خوبت🌻🤗

پاسخ:
سلام رفیق جان😍 ممنونممم... ⁦❤️⁩
لطف داری⁦❤️⁩
۲۳ آبان ۹۹ ، ۱۴:۰۷ پلڪــــ شیشـہ اے

ان شاءالله که در بهترین زمان ممکن مادر شدنت رو ببینیم 😻😻😻

پاسخ:
ان شا الله 😊😍⁦❤️⁩
۰۱ آذر ۹۹ ، ۰۸:۱۴ کیمیا مهاجر (پرستوی عاشقِ سابق)

سلام. من نمیدون پس واقعاچرا انقدر درگیر حسرت و کاش و اما هستم!

حتی گاهی شک میکنم به اینکه درسته همه چیز رو بر اساس مادری چیدم؟

یعنی کافیه؟

...

البته اخیرا به این رسیدم که کافیه ولی ...

دل شکاکی دارم!

خیلی خوب میشه اگر آدم اینجوری به پیرامونش نگاه کنه واقعا...

یاد گرفتم از این پست. دعا کنید عمل هم بتونم بکنم.

 

موفق باشید الهی تو همه عرصه هاااا

پاسخ:
سلام بانو

یک بیت منتسب به امیرالمومنین هست که برای من خیلی کاربرد داشته و البته همیشه سعی میکنم بهش عامل باشم. ولی هنوز طوری نیست که بگم شعار زندگیمه.
این:

ما فات مضی و ما سیأتیک فأین
قم فانتغم الفرصة بین العدمین
آنچه گذشته ، گذشته! و آنچه قراره بعدا بیاد، الان که نیست!
پس پاشو و فرصت بین این دوتا نیستی رو دریاب!

دیگه در گذشته هر کار کردی تموم شده، شاید راه بهتری بوده که انجام ندادی، شاید... ولی هر چی بود گذشت... دیگه نیست....
آینده ات هم هنوز نیومده، نمیشه بگیم من فلان جور بودم و دیگه امیدی نیست و در آینده هم حتما بدبخت میشم و چنین میشود و چنان!
تو فقط امروز رو داری! «الان» رو داری
این الانی که داری رو فعلا خوب کار کن، درگیر فکر نباش همش، عمل کن، دریابش، آینده هم بسپار به خدا...


خواهرانه میگم، اگه هنوز مادر نشدین و کاری هست که بتونین انجامش بدین و مفید هم هست، میتونین از وقتتون استفاده کنین.
اگر هم چیزیه که برین توش دیگه روی مادری تون هم اثر میذاره یا به تعویقش میندازه یا ... ، بنظرم مادریرو بذارین تو اولویت
و البته خیلی کارها هست که بشه همزمان با مادری انجام داد.


احیانا اگر نیاز به هم صحبتی بیشتر داشتین درخدمتم
گرچه بهترین مشاور هر کس برای خودش خودشه، آدم فقط گاهی نیاز داره به کسی که هیجانات و احساساتش رو بدون قضاوت بشنوه تا عقلش روشن بشه. همین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">